Son Güncelleme: 22 Mart 2017 21:37 Şoförler ve Nakliyeciler Odası Başkanı Tahsin Şahin, Maliye Bakanı Naci Ağbal’a şoför esnafının sorunlarına ilişkin dosya sundu.
Çeşitli etkinliklere katılmak üzere Çorum’a gelen Maliye Bakanı Naci Ağbal, Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliğinde (ÇESOB) oda başkanları ile bir araya geldi. Ziyaret sırasında Maliye Bakanı Naci Ağbal ile görüşen Şoförler ve Nakliyeciler Odası Başkanı Tahsin Şahin, “Çorum Şoförler ve Nakliyeciler odası olarak üyelerimiz tarafından odamıza iletilen bazı konuların çözümü konusunda yardımlarınızı ve desteklerinizi bekliyoruz” dedi.
Sorun ve taleplere ilişkin kapsamlı bir dosya hazırladıklarını ifade eden Şahin, Maliye Bakanı Naci Ağbal’a sundukları dosyada özellikle K1 Belgeleri ile ilgili yaşadıkları sorunları aktardıklarını söyledi. Şahin, Bakan Ağbal’ın sorunların çözümü konusunda şoför ve nakliyeci esnafına yardımcı olacaklarını söylediğini bildirdi.
K1 BELGELERİNDE YENİ DÜZENLEME TALEBİ
Tahsin Şahin, K1 Belgeleri ile ilgili yaşadıkları sorun ve talepleri ise şu şekilde sıraladı: “Üyelerimizin sahip olduğu K1 belgelerinin geçerlilik süresi 5 yıldır. Beş yılın sonunda bu belgelerin geçerli olması için Ulaştırma Bakanlığı vize işlemi yapmaktadır. Üyelerimizin maddi durumlarının yetersiz olması nedeniyle vize ücretlerini vermekte zorlanmaktadırlar. Bu sebeple 1.240,00 TL olan vize ücretlerinin makul bir seviyeye çekilmesini talep etmekteyiz. K belgelerinin maliyeti yüksek ve devir işlemi de 1. dereceden yakınlarına yapılabiliyor. Devir yapılmazsa belge geçerliliğini yitirmiş oluyor. K belgelerinin araç satımları ile birlikte istenildiği takdirde devir edilmesini talep etmekteyiz.
Üyelerimizin almış olduğu K 1 belgesinin ücreti 21.450,00 TL’dir. Bu miktar çok yüksektir. Üyelerimiz ödeyememektedir. Bu sebeple çok yüksek olan K1 belgesi ücretinin bir seferlik düşürülmesini ve ücretin makul seviyeye çekilmesini talep etmekteyiz. L1 Belgesi olan firmanın öz malının 20 katına kadar kiralık araç çalıştırılabileceği Karayolu Taşıma Yönetmenliğinde yer almaktadır. Fakat L1 belgesi olan firmalar araç kiralayıp çalıştırmak yerine belgeyi yıllık 2.000,00 TL-3.000,00 TL arası kiraya veriyorlar.
Bu da devletimizi büyük zarara uğratıyor. Belgelerin kiralanmamasını talep etmekteyiz. C2 belgesi ile nakliye yapan firma veya kişiler yurt içinde düşük bedelle nakliye işi yapmaktadır. Yurt dışından almış oldukları yakıt bedeli düşük olduğundan üyelerimiz yönünden bu tip nakliye işi alınması haksız rekabete yol açmaktadır. Bu sebeple C 2 belgesi ile nakliye yapanların yurt içinden yük alarak nakliye yapmalarının önlenmesini talep etmekteyiz.”