Son Güncelleme: 22 Eylül 2017 11:14 Eğitim Bir Sen Çorum 1 Nolu Şube Başkanı Tahir Eşkil, yeni ortaöğretime geçiş sistemi paydaşların görüşleriyle şekillenmesi gerektiğini söyledi.
Eşkil açıklamasında, ortaöğretim kurumlarına yerleştirmenin merkezi olarak TEOG sınavı üzerinden yapılmasının, öğrencinin puanı kaç olursa olsun hep daha iyi bir okula yerleşme beklentisini oluşturduğunu ve bu durum sürekli bir nakil arayışına sebep olduğunu hatırlatarak, “Daha iyi bir okula yerleşme baskısı zamanla velilerin memnuniyetsizliğini had safhaya çıkardı. TEOG ile yerleşenlerin bu nakil arayışları istatistiklere şöyle yansıdı; 2015-2016 eğitim-öğretim yılı birinci döneminde 434.615 öğrenci nakil başvurusunda bulundu, 101.012’si nakille yer değiştirdi. Bu rakamlar ortalama 300 bin seviyesinde seyretti, yerleştirme oranı ise müracaat sayısının yaklaşık %20’sinde kaldı. Diğer taraftan TEOG, sınav puanını merkezi yerleştirmede esas alarak okulu ve öğrenciyi etiketledi.” dedi.
Tüm öğrencilerin TEOG sınav puanına göre merkezi olarak yerleştirilmesinin pedagojik boyutu zaman içinde zayıfladığını dile getiren Eşkil, “Merkezi yerleştirme yerine, TEOG’un yürürlüğe konulduğu süreçte vurgulandığı gibi izleme ve değerlendirme fonksiyonunu daha fazla üstlenecek bir sınavın ön plana çıkarılması gerekmektedir. Gelinen bu noktada TEOG’ta esas sorunun merkezi yerleştirmeden kaynaklandığı gerçeğinden hareketle geçmiş tecrübelerden de istifade ederek rasyonel ve kalıcı çözümler için adımlar atılmalıdır. Milli Eğitim Bakanlığına çağrıda bulunuyor ve Ortaöğretime Geçiş Sistemi konusunda eğitimin paydaşlarıyla istişare edilerek olgunlaştırılmış, sürdürülebilir bir model geliştirmeye davet ediyoruz.” şeklinde açıklamada bulundu.