Son Güncelleme: 28 Mayıs 2018 23:15 Anadolu Eğitim Sendikası İl Başkanı Nihat Örs, MEB’in öğretmen performansını değerlendirmeye açmasına karşılık olarak önce MEB’in değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.
Örs, bu amaçla sendikaları tarafından yapılan ve 81 ilde 3418 öğretmen tarafından doldurulan Milli Eğitim Bakanlığı Değerlendirme Formu anketin sonuçlarını açıkladı.
AES İl Başkanı Nihat Örs, daha önce KARŞILIKLI ÖLÇÜŞELİM açıklamasıyla duyurdukları anketle 10 başlık altında MEB’in değerlendirildiğini ifade ederek “MEB, anket sonuçlarından gereken dersi çıkarmalıdır,önce kendi performansına bakmalıdır.” dedi. MEB’in sistemin her türlü olumsuzluğunun faturasını öğretmene kesme gibi bir alışkanlığının olduğunu, kendi hatalarını öğretmenin sırtına yükleyerek hatalarını örtmeye çalıştığını kaydeden Örs, açıklamasında şöyle dedi:
‘MEB,öğretmenlerin Performans Değerlendirme Yönetmelik taslağını hazırlamış,12 ilde pilot uygulamaya koymuştu. Geçtiğimiz günlerde MEBBİS sistemi üzerinden Performans Değerlendirme Sistemi modülünü aktif hale getirmiş ve gelen tepkiler üzerine müjde(!) olarak ertelediğini duyurmuştu. Taslak yönetmelikte öğretmenleri farklı okul türlerine göre 44 ayrı formla değerlendirecek olan bakanlığın performansını 45. formla öğretmenler olarak biz ölçtük. Her konuda bağımsız ve tarafsız olarak eğitim adına faaliyetlerini sürdüren sendikamızın yaptığı bu çalışmada gördük ki öğretmenler, MEB’i eğitimin içinde bulunduğu durumun baş sorumlusu olarak görmektedir. Öğretmenler, kendi bakanlıklarının eğitim adına olumlu işler yaptığını düşünmemektedir. Bu anket sonuçlarına göre MEB, şapkasını önüne alıp düşünmelidir. Neredeyse her yıl değişen sistemin olumsuzluklarına göğüs geren, atamalarda sıkıntı yaşayan, şiddete maruz kalan, sözleşmeli olarak çalıştırılıp iş güvencesi elinden alınan öğretmenlerin bir de performans değerlendirme gibi öğretmeni küçük düşürücü bir uygulamaya maruz bırakılması MEB’in öğretmene bakışını göstermektedir.MEB bu sene için ertelenen performans değerlendirmesini ortadan kaldırmalı, öğretmenlerin performansını ölçmeden önce kendi performansına bakmalıdır.’