Son Güncelleme: 22 Ekim 2018 13:10 ÖNDER, 500 il ve ilçe derneğinin katılımıyla gerçekleştirdiği İmam Hatipliler Kurultayı’nda sonuç bildirgesini açıkladı.
ÖNDER İmam Hatipliler Derneği tarafından yılda bir kez gerçekleştirilen ve yıllık çalışmaların istişare edildiği İmam Hatipliler Kurultayı’nın 15’si, Türkiye genelindeki mezun dernekleri ve başkanlarının da katılımıyla Antalya Manavgat’ta yapıldı.
Toplantıya Çorum’u temsilen ÖNDER yönetim kurulu üyesi ve ÇORİMDER Başkanı Ayhan Boyraz ve Genç ÇORİMDER koordinatörü Semih Dumlu katıldı.
Antalya Manavgat’ta 12-14 Ekim 2018 tarihlerinde düzenlenen Kurultay iki günlük programın ardından sona erdiğini belirten Boyraz, yaklaşık 500 il ve ilçe derneğinin katılımıyla gerçekleştirilen Kurultay, ilk gününde “Bilgi ve hikmetle” mottosu ve manifestonun açıklandığını kaydetti.
Kurultay’ın ikinci gününde Öncü Gençlik ve Spor Kulübü tarafından gerçekleştirilen mangala, stranç ve futbol müsabakalarında kazanan kişi ve takımlara kupaları törenle verildi.
İmam hatiplerle ilgili önemli konuların alanında uzman isimler tarafından masaya yatırıldığını açıklayan Boyraz, bundan sonra ki çalışmalarda bilgiye ulaşmanın ve bilgiyi yaymanın çok hızlı ve çok kolay olduğu bir dönemde gençlerimizin ve öğrencilerimizin bilgiden ilmi süzme kabiliyetini kazanmalarını; elde ettikleri ilmi hikmetle kavrayıp sunabilmelerinin hedeflendiğini söyledi.
Kurultay’ın kapanışında hazırlanan bildirinin ÖNDER Genel Başkan Yardımcısı Ali Yıldız tarafından okunduğunu kaydeden Boyraz, ÖNDER İmam Hatipliler Derneği’nin mensupları olarak Bilgiyi ve Hikmeti vazgeçilmez şiar olarak gördüklerinin altını çizdi. Kurultay’da Hemşehrimiz Dr. Mehmet Sarı, MEB Din öğretimi genel müdürü Nazif Yılmaz ve yazar Yusuf Kaplan gibi pek çok isimlede sohbet etme ve fikir alışverişinde bulunma imkanı bulduğunu belirten Boyraz, Kurultay’ın sonunda yayımlanan 8 maddelik sonuç bildirisi hakkında şu bilgileri verdi;
SINAV TEK ÖLÇÜ ARACI OLAMAZ
“Eğitimin, kültürün ve gençliğin yeniden tartışıldığı ve gündeme geldiği bir dönemdeyiz. İnancımızın sağlam temellerinden ve medeniyetimizin derin köklerinden ilham alan bir eğitim felsefesiyle yetişen gençlerimizin dimağlarından süzülen bilginin bizleri hikmete ulaştıracağına inanıyoruz. Modern dünyanın her şeyi maddeye ve kâra tahvil ettiği bir zeminde verilen hükümlere itiraz ediyoruz. Bu bağlamda genelde bütün gençlerimizi ve öğrencilerimizi, özelde imam hatip okullarında okuyan öğrencilerimizi; sınav sonuçlarına ve beynelmilel testlere göre değerlendiren yaklaşımları doğru bulmuyoruz. Gençlerimizin ve İmam Hatipli öğrencilerin eğitim hayatları boyunca yaptıkları hayırlı ve hikmetli her türlü faaliyetin; dost olmanın, fedakârlığın, bir arada yaşamanın, saygı duymanın, sevgi göstermenin, acımanın, şarkı söylemenin, spor yapmanın, bir çiçeği tebessümle koklamanın, bir kediye şefkatle dokunmanın, düşenin elinden tutup kaldırmanın, dünyanın mazlum coğrafyalarına harçlığını yollamanın, siyah beyaz bir fotoğrafa bakıp duygulanmanın, bulutlara umutla bakmanın, ezan sesiyle duaya durmanın, vatanına bağlanmanın, bayrağa bakıp İstiklali göklere haykırmanın, göğsünü siper ederek “Ben buradayım!” diyebilmenin; en az akademik başarı kadar önemli hatta eğitim-öğretimin asıl hedefi olması gerektiğine inanıyoruz.
ÖĞRETMENLER KADROLU OLMALI
Bilgiye ulaşmanın ve bilgiyi yaymanın çok hızlı ve çok kolay olduğu bir dönemde gençlerimizin ve öğrencilerimizin bilgiden ilmi süzme kabiliyetini kazanmalarını; elde ettikleri ilmi hikmetle kavrayıp sunabilmelerini hedefliyoruz.
Okullardaki öğretmen ihtiyacının kadrolu öğretmenlerle karşılanması hem meslek derslerinin hem de diğer derslerin sağlıklı işlenmesini sağlayacaktır. Öğretmen atamalarında alan bilgisi ve formasyon temelli bir sistem kurulmalıdır. Öğretmenlik mesleğine hazırlık, üniversitelerin ilgili bölümlerinde uygulamalı olarak ve daha çok zaman ayırılarak yapılmalıdır. Okullarda istihdam edilen ve ücret karşılığı ders veren öğretmenlerimizin mali haklarının iyileştirilmesi eğitime olumlu yansıyacaktır. Okul Müdürlerinin, ilgili okul türüne göre formasyon/tecrübe odaklı belirlenmesi verimliliği arttıracaktır.
İMAM HATİPLER SİYASİ DÜZLEMDE ELE ALINMASIN
İmam Hatip meselesi; medyada tartışıldığı biçimde siyasi düzlemde ve manipülatif olarak değil, eğitim ve milli-manevi değerlerimiz çerçevesinde ele alınmalıdır. İmam hatip camiasına hizmet edenler tarafgirlik ve karşıtlık ötesinde bu okulların anlamını ve önemini anlatmalıdır. İmam hatip camiasının eğitim ve kültür alanındaki gidişatımıza, ülkemiz ve İslam dünyasındaki gelişmelere duyarlılığını geliştirerek tüm gençlere yayması önemlidir. Sivil toplum kuruluşları; diğer tüm paydaşlar gibi eğitim süreçlerine katkıda bulunmalı ve yardımcı olmalıdır. Eğitim meselesi sadece siyasi ve bürokratik düzlemde çözülebilecek bir mevzu değildir. İş dünyasından, üniversitelerden, STK’lardan da destek alınmalıdır.
TÜM GAYRETİMİZLE ÇALIŞACAĞIZ
Yeni dönemde “Bilgi ve Hikmetle” yapacağımız her faaliyette sayılara takılmadan, neticeyi görme konusun da acele etmeden, heyecanla ve sabırla çalışmaya devam edeceğiz. Okul Aile Birliklerimizden Gençlik Komisyonlarımıza, Öğretmenlerimizden Öncü sporcularımıza, milyonları bulan mezun ve mensubumuzla birlikte hikmetle yoğrulan bir bilgi kuşanmış nesillerin yetişmesi için tüm gayretimizle çalışacağız.”