Son Güncelleme: 11 Ocak 2017 16:14 Şehit Mustafa Avcu Güzel Sanatlar Lisesi, İstiklâl Şairi Mehmet Akif Ersoy’u andı.
Anma programı konferans salonunda; saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla ve 11-M öğrencisi Şükrü Gökgöz’ün “Tükürün” adlı şiiri okumasıyla başladı.
Okul Müdürü Murat Terlemez, kısa bir konuşma yaparak, “Bu millet, bu halk Âkif’i neden çok seviyor, onun şiirlerine bunca rağbet neden? Onu şairler, aydınlar arasında farklı kılan, ona millet nezdinde böyle itibarlı bir mevki kazandıran ne? ‘Dili dilimize, gönlü gönlümüze uygun’ bir şairdir. Bu milletin Âkif’i sevmesinin, şiirlerine rağbet etmesinin nedenlerinden en önemlisi işte budur” dedi.
Konferansa konuşmacı olarak katılan İl Kültür Şube Müdürü Osman Yüztgenç, Mehmet Akif Ersoy’un kimliği, kişiliği, karakteri, azmi, kararlılığı, imanı, ihlası, samimiyeti, dürüstlüğü ve eserleri konusunda öğrencilere doyurucu bilgiler verildi.
Osman Yüztgenç, “Âkif, edebiyatımızda, bir davanın, bir medeniyetin, bir mücadelenin sözcüsü olmak, hayatını ve eserlerini bir davaya adamak, sözü özüne uymak bakımından ender şairlerden biridir. Bir meselesi, bir davası vardır Âkif’in. Onun için sokaktadır; kimi kez bir lokma için hamallık yapan küfeci bir çocuğun yanında, İstanbul’un fukara, mümin ve mütevekkil halkının yaşadığı çamurlu ve izbe sokaklarında, Seyfi Baba’nın yoksul evinde… Yeri gelir şarkın tembelliğini, miskinliğini, çürümüşlüğünü göstermek için kahvehanelere girer, yeri düşer, çöken, çözülen bir toplumu anlatmak için loş meyhane köşelerinden manzaralar sunar… Bununla kalmaz, Rusya’ya, Semerkand’a, Buhara’ya uzanır, İslâm coğrafyasının hâl-i pür-melâlini gözler önüne serer… Âkif’i bu millet nezdinde değerli kılan vasıfların başlıcaları işte bunlardır.
O’nun şiirinin bir başka vasfı da şu: o, devrinin çoğu şairi gibi ‘yalnızca güzelliğin’ peşinde değil. Amacı yalnızca güzel söylemek değil. Aradığı ‘hakikat’tir. Amacı, hem doğru, hem güzel söylemektir. Daha çok da doğru söylemektir. Ama yine söylemeli, şiiri metafizik hakikate odaklı bir şiir de değildir. O, ‘toplumsal hakikat’i ifade etmek ister. Bu bakımdan şiiri ‘toplumsal’ bir karakter taşır. Şiirde estetik kaygılardan çok, toplumsal kaygıları öne almıştır. Bugün gençlerimizin önüne koyabileceğimiz örnek şahsiyetlerden birisidir. Hakkında 300 e yakın eser kaleme alınmıştır. Bu da kolaylıkla olmaz Akif gibi yaşamak ile olur. İnşallah sizler de Akif’i örnek alır ve onun gibi olursunuz” diye konuştu.