Son Güncelleme: 13 Haziran 2017 16:34 Türkiye Kamu-Sen İl Temsilcisi Türk Eğitim Sen Şube Başkanı Selim Aydın, öğretmenlerden önce Milli Eğitim Bakanlığı’nın performansının değerlendirilmesine ihtiyaç bulunduğunu söyledi.
Aydın, “MEB’in Öğretmen Strateji Belgesi Resmi gazetede yayınlandı.1. amaç, yüksek nitelikli, iyi yetişmiş ve mesleğe uygun öğretmen istihdamıymış. 2. amaç, kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılmak. 3.amaç, mesleğe yönelik algıyı iyileştirmek ve mesleğin statüsünü güçlendirmekmiş. Amaçlar ne kadar da güzel ancak lafla peynir gemisi yürümüyor. Süslü amaçlarla öğretmenin huzuru ve itibarı bugüne kadar artmış görünmüyor” dedi. Selim Aydın’ın konuya ilişkin açıklaması şöyle:
“MEB öğretmenlere yönelik performans değerlendirmesi yapacak, 4 yılda bir bütün öğretmenleri sınava alarak bu hedefleri gerçekleştirecekmiş. Öğretmenden önce MEB’in performans değerlendirmesine ihtiyaç bulunmaktadır. MEB öğretmeni huzurlu kılacak hangi adımı bugüne kadar atmıştır? Öğretmene performans değerlendirmesiyle niteliği artırmayı, mesleki gelişimi sürekli kılmayı iddia etmek dahi akıl ve izanla izah edilemez.
Yıllardır adam gibi hizmet içi eğitim dahi yapmayı beceremeyen bir bakanlık şimdi öğretmenleri sınava tabi tutacakmış, gel de söyleme, yazık. Siz kalite ve verimliliği mi artırmak istiyorsunuz? O halde önce huzuru sağlayın, ayrımcılığın ortadan kaldırılması için samimi adımlar atın. Verimliliği mi artıracaksınız? O halde mülakat ucubesini kaldırın, öğretmenin itibarını artırmak için tedbir alın. Sırça köşkte oturarak olmaz.
Yargı kararlarını uygulamayan, iyi bir yön. atama sistemi bulamayan, olanı da bozan MEB bu kafa ile bunları başaramaz. Önce zihniyet değişimi. Bence MEB Öğretmen Strateji Belgesi yerine, MEB’de Yeniden Doğuş Strateji Belgesini hazırlamalıdır. İğneyi kendimize, çuvaldızı başkasına…” 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı sona eriyor. Hem eğitimcilerimiz hem de öğrencilerimiz sorunların gölgesinde bu eğitim-öğretim yılını da tamamladı. Öğretmen açığı, fiziki alt yapı yetersizlikleri, okulların ehil olmayan yöneticilere teslim edilmesi, sözleşmeli ve mülakatlı öğretmen alımı, ücretli öğretmenliğin halen devam ediyor olması, özlük haklarda bir iyileşme sağlanamaması, okullara ayrılan ödeneklerin yetersizliği v.b. birçok sorun 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılına damgasını vurdu.Tüm bir yıl boyunca emek veren, ter döken tüm eğitim çalışanlarımızı tebrik ediyor; hem eğitimcilerimize hem de öğrencilerimize iyi tatiller diliyoruz.”