Son Güncelleme: 17 Eylül 2017 12:59 Anadolu Eğitim Sendikası (AES)Çorum İl Başkanı Nihat Örs, 2017-2018 Eğitim Öğretim yılının başlaması dolayısıyla basın açıklaması yaptı.
Yeni eğitim öğretim yılının hem eğitim çalışanlarına hem veli ve öğrencilere hem de ülkemize hayırlı olmasını dileyen Nihat Örs, eğitimde başarıya ulaşmasının en önemli unsurlarının başında Bakanlığın eğitim politikaların gerçekçi, uygulanabilir, eğitim çalışanlarının ve öğrencilerin beklentilerine karşılık verebilecek tarzda olmasının geldiğini belirtti.. Bu anlamda eğitim çalışanlarının üzerlerine düşeni yapmaya her zaman hazır olduğunu kaydeden AES İl Başkanı Nihat Örs Anadolu Eğitim Sendikası olarak eğitimdeki sorunları, aksayan yönleri gündeme getirerek, çözüm önerileri sunarak yapıcı bir üslupla eğitime katkı sunmaya devam edeceklerini ifade etti.
Eğitimdeki başarının eğitim çalışanlarının mutlu olması, okuluna huzur ve istekle gitmesi ile doğrudan ilgisinin olduğunun altını çizen Örs açıklamasında şu görüşlere yer verdi:
SÖZLEŞMELİ DEĞİL KADROLU ÖĞRETMEN
Bilindiği gibi artık öğretmenlerimiz KPSS puanıyla değil mülakat ile atanıyor. Zincirin ilk halkası buradan başlıyor. Yıllarca çalışılarak alınan KPSS puanı sadece mülakata girmek için aracı oluyor. Sonrasında ise 3-5 dakika süren mülakatlar atama puanlarını belirliyor. Sıralamasını dahi bilmeyen öğretmen adayları atama tercihlerini yapıyorlar. Bakanlığın ilk önce ele alması gereken konu da bu olması gerekiyor. Atamalar güvenlik soruşturması sonrasında sadece KPSS puan üstünlüğüne göre KADROLU olarak yapılmalıdır.
AİLE BÜTÜNLÜĞÜ KORUNMALI
Atanınca da her şey çözülmüyor. Mülakatı geçip atanan öğretmenler artık ‘Sözleşmeli’ olarak atanmaktalar. Daha önce denenen ve on binlerce öğretmeni mağdur eden sistem tekrar uygulamaya konuldu. 6 yıl aynı ilde çalışacak sözleşmeli öğretmenlerin en büyük mağduriyeti ise özür grubu ataması. İkisi de sözleşmeli olarak çalışan eşler istekleri halinde diğer eşin yanına gidebiliyor fakat eşi farklı kurumlarda veya özel sektörde çalışanlar eşlerinin yanına gidemiyorlar. Bu yüzden eşlerinden ve çocuklarından ayrı yaşamak zorunda kalan bir çok aile var. Bakanlık eşinden ve çocuklarından ayrı olan öğretmenlerin seslerine kulak vermeli ve bu sorunu en kısa zamanda çözmeli.
YER DEĞİŞTİRME SİSTEMİ ÖZENDİRMEYE DAYANMALI
Bakanlığın tekrar sözleşmeli öğretmenlik uygulamasını getirmesindeki neden ise öğretmenlerin yer değiştirme sisteminin bozulması. Bakanlık sözleşmeli öğretmenlik ile doğudan batıya öğretmenlerin gelmesini engelleyerek bu süre zarfında da bozulan yer değiştirme sistemini düzeltmeyi düşünmektedir. Ancak yer değiştirme sistemi sözleşmeli öğretmenlik sistemi ile düzelmez. Daha önce de bakanlığa sunduğumuz raporlarda olduğu gibi teşvik edici, özendirici adımlar atılmalıdır.
Kadrolu öğretmenlerimizde de durum aslında farklı değil. Her ne kadar zorunlu hizmetlerini tamamlayıp il içi-il dışı tercihler yapabilseler de istedikleri yerlere gitme oranları çok az. Özellikle bazı branşlar yıllarca yerinden kıpırdayamıyor. Özür grubu atamalarıyla yer değiştirebilen öğretmenlerimiz ise genellikle özrünün olduğu ilçelere değil daha uzak yerlere gidebiliyor. Daha sonra ise yıllarca il içi özür grubundan özrünün bulunduğu ilçeye gitmeye çalışıyor.
Bu yüzdendir ki öğretmenlerimiz adil bir yer değiştirme sistemi bekliyor. İl dışı atamalarında yeterli boş norm açılmadığı gibi ilişiğini kesmeyenlere mazeretsiz iptal hakkı tanındığı için yer değiştiremeyen öğretmenlerimiz 2.il dışı atama; özür grubuna başvuracak öğretmenlerimiz ise eşlerinin ve özürlerinin bulunduğu yere gitmek için il-ilçe emri beklemektedirler.
MÜLAKAT DEĞİL LİYAKAT
Müdürlükten sonra müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığı için de getirilen mülakat sistemi eğitimcileri rahatsız etmekte ve sendikal ayrımcılığa neden olmaktadır. Bir çok yazılı ve görsel basında da çıktığı gibi mülakat öncesi kimlere hangi puanlar verileceği daha önceden hazırlanan listelerde yer almaktadır. Okul yöneticiliği gibi önemli bir görev alanlarda mülakat değil LİYAKAT esaslı atamalar yapılmalıdır.
YÖNETİCİ GÖREVLENDİRME YÖNETMELİĞİ YANLIŞ UYGULANMAKTADIR
Anadolu Eğitim Sendikası olarak; Milli Eğitim Bakanlığına başvurarak, Yönetici Görevlendirme Yönetmeliğinin ilgili maddeleri gereğince görevlendirmeye esas puanın geçerlilik süresinde uygulama yanlışlığı yapıldığını bildirdik. Sözlü sınav puanını almış veya sözlü sınav puanı ile Ek1 form üzerinden alınmış olan aritmetik ortalama puanlarının tayin olan yönetici adayları için geçerli sayılmadığını, bu puanın eski görev yerinde başvuru için kullanılmazsa yeni görev yerinde kullanılamayacağına dair yanlışı tespit etmiş olduğumuzu belirttik. Yönetici Görevlendirme Yönetmeliğinin ilgili maddelerinde puanın 6 ay geçerli olduğu ve aksi bir şekilde tayin olunan yerde kullanılamayacağına dair bir hükmün bulunmadığını belirttik.
MAAŞ ARTIŞI ENFLASYONA YENİLDİ. İKRAMİYE VERİLMEDİ
2018 için % 4 + 3,5; 2019 yılı için % 4 + 5 oranındaki zam bütün memurları üzmüştür.
2018 yılı için Merkez Bankasının enflasyon tahmini % 8,5-9 iken yoksulluk sınırı rakamları 4 kişilik bir ailenin 4800-4900 TL iken bu artışın altına imza atmak memuru yoksulluğa bırakmaktır. Oysa toplu sözleşmede Kamu görevlilerine uygulanacak katsayı ve göstergeler, aylık ve ücretler, her türlü zam ve tazminatlar, ek ödeme, toplu sözleşme ikramiyesi, fazla çalışma ücreti, harcırah, ikramiye, doğum, ölüm ve aile yardımı ödenekleri, cenaze giderleri, yiyecek ve giyecek yardımları ve diğer mali ve sosyal haklar” vergi dilimi kayıpları, vergi diliminin düşürülmesi, yoksulluk sınırı konuşulup karar bağlanmalıydı. Kamu işçilerine her yıl 7 ikramiye verilirken memurlara üvey evlat muamelesi yapılmasının kabul edilebilir ve mazur görülebilir yanı yoktur. Memurlara ikramiye verilmemesi adalet ve eşitlik ilkesi ile bağdaşmamaktadır.
SERBEST KIYAFET KARARIMIZ DEVAM EDİYOR
Anadolu Eğitim Sendikası Merkez Yönetim Kurulu sendikanın 2013 Yılından bu yana sürdürdüğü serbest kılık kıyafet eylemliliğini sürdürme noktasında özel gündemle toplanarak eylem kararını güncellemiştir.
Söz konusu toplantıda; eğitim çalışanlarının görünüşlerinden önce donanımlarının önemsenmesi gerektiğinden hareketle, fikren ve şeklen özgürleşmeleri yanında, çalışma ortamında rahat hareket etmelerini engellemeyecek, meslek onuruna yakışır temiz giysilerle görev yapılması gereği karara bağlanmıştır.
MÜFREDAT DEĞİŞİKLİĞİ SÜRDÜRÜLEBİLİR OLMALIDIR
Müfredat değişikliğinin yalnızca din dersi, yalnızca cihat konusu üzerinden tartıştırılmasını doğru değildir. Bu müfredat değişikliği: amaç, yöntem, bilimsellik, zamanlama, içerik açısından yeterliliği konusu çok konuşulacaktır. Eğitimdeki sorunları ve eğitimden kaynaklanan sorunları; terörle mücadelede, istihdamda, sanayide, teknolojide, bilimde geri kalmışlığımızı kader olmaktan çıkaracak şeylerden biri yeni bir müfredattır. Ancak her yeni müfredat günlük ihtiyaçlara , anlık tespitlere göre şekillenmekte sürdürülebilir bir sistemi oturtamamaktadır. Eğitimde siyaset üstü bir anlayış yerleşmelidir.
MEMUR VE HİZMETLİ ARKADAŞLARIMIZA AYRIM YAPILMAMALI
Eğitim ve öğretim hizmetlerinin aksamadan yürümesinde önemli görevler yapan memur, hizmetli,teknisyen arkadaşlarımızın sorunları görmezden gelinmemelidir. Eğitim öğretim tazminatlarının bu yıl da onlara verilmemesi MEB’in bir an önce düzeltmesi gereken bir durumdur. Görev alanlarının okul idaresinin isteğine göre belirlenmesi arkadaşlarımızın iş yüklerini arttırmakta, görevi olmayan işlerin yapılmasının istenmesi üzerlerinde bir baskı oluşturmaktadır. İzin kullandırmadaki inisiyatifin tamamen okul idaresine bırakılması da acilen çözüm bekleyen konulardandır.
Her bir sorun ile ilgili olarak detaylı çözüm önerilerimizi Anadolu Eğitim Sendikası olarak bakanlığımıza sunduğumuzu hatırlatmak isterim.
Adaletli bir şekilde kadrolu atanıp, kendi branşında çalışan, liyakatle yönetici olan, eşlerinin ve çocuklarının yanında derslere girebilen mutlu öğretmenler mutlu öğrenciler demektir…