Son Güncelleme: 30 Ağustos 2016 16:00 Osmancık Atatürk Ortaokulu Okul Aile Birliği Başkanı Murat Güler, yaptığı açıklamada geçtiğimiz öğretim yılında Atatürk Ortaokulundan 89 öğrenci mezun olduğunu ve bu öğrencilerden 26 sının 400 ve üzeri puan aldığını söyledi.
Mezun olan öğrencilerden 2 sinin özel öğrenci olduğunu da sözlerine ekleyen Güler, ” Eğitimin önemli bir parçası olan özel öğrencilerin 200 ve altında puan almasının son derece doğal olduğunu belirterek mezun olan 87 öğrenciden 38 i 350 ve üzerinde puan almış ve öğrencilerimizin yaklaşık % 45 i 350 puan ve üzeri bir başarı göstermişlerdir “dedi.
Güler sözlerine devamla şöyle dedi;
“Okulumuzu tamamlayan öğrencilerimizden 8 i Fen Lisesine, 2 si Sosyal Bilimler Lisesine, 2 si Çorum Başöğretmen Anadolu lisesine, 6 sı Sağlık Meslek Liselerine yerleştirilmiştir. Ayrıca başta Gaziantep merkez olmak üzere Türkiye’nin önemli metropollerindeki Anadolu Liselerine öğrenci ve ailelerinin kendi tercihleri ile 3 öğrenci yerleşmiştir. 8 öğrenci de ilçe dışından Anadolu Lisesine yerleştirildi. Güzel sanatlar ve hayvancılık ve turizm meslek liselerine de toplamda 4 öğrencimiz yerleşti. 100 öğrenci alım kontenjanı bulunan ve TEOĞ öğrenci başarı sıralamasında % 45 lik dilim içerisinde olan Osmancık Anadolu Lisesine de 18 öğrencimiz yerleştirildi. 12 öğrenci de Osmancık Cumhuriyet Anadolu Lisesine yerleşmiştir. Eğitimde önemli olan neticedir. Bu bağlamda okulumuzda temel eğitimini tamamlayan 87 öğrencimizden puan olarak 12 si Fen Lisesi ve düzeyinde olmak üzere 63 öğrenci istekleri doğrultusunda önem arz eden eğitim ve öğretim kurumlarına yerleştirilmiştir. Eğitimde neticenin alınması doğrultusunda Atatürk ortaokulunda her öğretim yılında olduğu gibi ortaöğretime yerleştirmede önemli ve başarılı sonuçlar alınmıştır. Okulumuz ilçe merkezinde eğitimin derinliklerine kök salmış ve bu manada marka olmuş, valiler, genel müdürler, öğretmenler, yöneticiler, bürokratlar ve iş adamları yetiştirmiş bir kurum olarak her zaman etkinlikleri ve projeleri ile dikkat çekmiş ve çekmeye devam edecektir. Teog sonuçlarına göre okulu tamamlayan ve 200 puan altında kalan öğrencilerin konumlarına göre genel değerlendirmelerde bulunmak son derece basit ve eğitim bilimleri akademisyenlerince kabul görmeyen bir değerlendirme yöntemidir. Bu durumda olan çocuklarımızın sayısı öğrenci potansiyeline göre bazı yıllar 15 olur bazı yıllar 20 olur. Bu dalgalanma bütün eğitim kurumları için geçerlidir ki bu sayıyı en aza indirmek ilke edinilmelidir. Ancak; Ali’nin puanı ile Veli’nin başarısını değerlendirmek istatistiksel kuramlarla çelişir. İşte bu sebepledir ki Milli Eğitim Bakanlığı okulların başarı sırası gibi basit yöntemi veri olarak kullanmayı terk etmiş ve bireysel yerleştirme sonuçlarına odaklanmıştır. Önemli olan kaç öğrencinin hangi eğitim kurumuna yerleştirildiğidir. Netice olarak Atatürk Ortaokulu bireysel yerleştirme de Türkiye ortalamasının üstünde yerleştirme oranları ile 2015-2016 öğretim yılında istediği sonucu elde etmiştir. Bu açıdan emeği geçen bütün veli, öğretmen ve okul yöneticilerini Atatürk Ortaokulu Okul Aile birliği adına tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyorum.”