Son Güncelleme: 26 Mayıs 2017 11:12 Tüketici sağlığının en üst düzeyde korunması, ticaretin etik bilgiler ışığında önünü açmak, haksız rekabeti engellemek ve çiftlikten sofraya gıda güvenliğini sağlamak amacıyla Bakanlığımızın en önemli görevlerinden biri olan gıda denetim ve kontrol hizmetleri, ramazan ayı münasebeti ile artarak devam ediyor.
Konu hakkında bilgi veren Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdür Vekili Yusuf Şahinbaş “Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü olarak rutin olarak yapmış olduğumuz gıda denetimlerini, gıda satış ve tüketimin yoğun olduğu ramazan ayı öncesinde daha da önem vererek, tüm gayretimiz ve imkânlarımızla gerçekleştirmekteyiz. İl ve İlçelerimizde başta un ve unlu mamuller, fırın, pasta hane, gibi gıda işletmeleri olmak üzere, üretim, satış, toplu tüketim alanlarında Gıda Kontrol Görevlilerimiz tarafından etkin bir şekilde denetimler yapılarak, mevzuata aykırı davranan gıda işletmelerine gerekli uyarılar ve İdari Yaptırım Kararı uygulanmaktadır.
Unutmamak gerekir ki; “En iyi Gıda denetçisi tüketicinin kendisidir” Vatandaşlarımızın gıda ürünlerini satın alırken dikkatli davranmaları önem arz etmektedir. Tüketicilerimiz gıda ile ilgili her türlü şikayet ve taleplerini Türkiye’nin her yerinden ulaşılabilmesi için Bakanlığımızca oluşturulan “ALO GIDA 174” hattı yılın her günü 24 saat süresince hizmet vermektedir. Alo Gıda 174 hattına yapılan şikâyet ve bildirimlerin tamamı anında değerlendirmeye alınmakta ve sonuçları internetten takip edilebilmektedir. Vatandaşlarımızın sağlığı ve güvenliği bizim için önceliklidir. Huzur ve dayanışma içerisinde bir ramazan ayı geçirmek dileğiyle, Ramazan ayının ilimize, ülkemize ve tüm insanlığa huzur ve mutluluk getirmesini temenni ediyorum.” diye konuştu.